Deci najatraktivniji deo ovog Programa je Igra sa Robotom i njegovo programiranje.

Zajedno sa svakim izazovom, deca dobijaju novu tematsku prostirku i 1800-2200 lego elemenata od kojih po uputstvima prave misije koje robot treba da izvrši.

Samog robota kao i alatke kojima će se služiti prilikom obavljanja misija timovi dizajniraju po svom nahodjenju i bez uputstva.

Deca mogu koristiti bilo koji lego deo u konstrukciji, čak i od kuće, bitno je da je LEGO.
Koriste se samo senzori i motori navedeni u priručniku.

Koristi se Mindstorms komplet, RCX, NXT ili EV3.
Robot može biti programiran jedino korišćenjem LEGO MINDSTORMS RCX, NXT, EV3, ili RoboLab softvera (bilo koje izdanje). Nijedan drugi softver nije dozvoljen.
Može se koristiti besplatan softver sa Lego sajta.
Program je vrlo intuitivan i jednostavan za korišćenje. Deca ga brzo savladaju.
U toku Igre sa robotom na turniru timovi imaju tri prilike da njihov robot za 2min30s (trajanje jedne runde) ostvare što više poena.
Svaka misija, ako je izvršena uspešno, donosi odredjen broj poena. Na kraju se posle tri runde uzima najbolji rezultat i on postaje finalni skor za taj deo Turnira. Da bi tim imao šansu za pobedu na turniru, potrebno je da se nađe u prvih 40% rangiranih timova.