Danas smo prvi put u realnim uslovima testirali Minecraft Edu sa decom iz programa Druga srpska misija na Mars. Utisci posle ovog malog eksperimenta su sledeci:

– Nivo mora biti pripremljen jako dobro i testiran pre pustanja u nastavu. Imali smo manji problem na pocetku koji nije uticao na celoukpno iskustvo ali je mogao biti prevazidjen,
– Deca izuzetno dobro reaguju na Minecraft i zainteresovana su da slusaju instrukcije i primene stecena znanja u virtuelnom svetu,
– Izuzetno je dobro da lekcija bude jasna i lako shvatljiva.m, sa jasno definisanim ciljevima i uputstvima,
– Deca razlicitom brzinom resavaju zadatke, stavili smo jedan preobimni zadatak na nekih 70% nivoa koji je uspesno zadrzao najbrzu decu sve dok ostali nisu nadoknadili razmak
– Sva deca su pre ovog iskustva imala dodira sa programom tako da uopste nije bilo potrebno objasnjavatj neke kompletno obicne stvari kao sto su kretanje ili stvaranje objekata,
– Implementacija hemije je dobra ali i dalje nerazradjena. Nadamo se da ce se dalje siriti sa novim unapredjenjima,
– Minecarft svet mora biti maksimalno restriktivan da bi se odrzao red ali opet se ne moze ignorisati cela premisa igre koja je kompletna sloboda u stvaranju i izrazavanju. Ovde se mora postici jako dobra ravnoteza.
– Microsoft code maker predstavlja sjajan izbor posle lego robotike. Nacin blokovskog programiranja je jako prirodan i lako shvatljiv deci, pogotovo onoj koja su vec imala iskustvo sa lego robotikom i programiranjem.